Konsultacja dla dyrektorów oraz koordynatorów ds. edukacji włączającej i współpracy ze SCWEW w Szkole Podstawowej nr 7 im. Obrońców Westerplatte/ Przedszkolu Publicznym nr 7 im. Janusza Korczaka w Skarżysku – Kamiennej

Kolejne spotkanie w ramach zachowania trwałości projektu . „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” w ramach II Osi priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty miało miejsce w Szkole Podstawowej nr 7/ Przedszkolu Publicznym nr 7 w Skarżysku – Kamiennej.

Podczas konsultacji Lider SCWEW – Marcin Kruk poddał analizie temat wykorzystania oraz utrzymania efektów przedsięwzięcia po zakończeniu jego realizacji oraz funkcjonowanie wypożyczalni dla przedszkoli/szkół ogólnodostępnych zgodnie z zasadami dotyczącymi obowiązków SCWEW związanymi z zasadami udostępniania, przechowywania sprzętu i jego amortyzacją w okresie zachowania trwałości projektu. Ocenie poddano także wsparcie udzielone nauczycielom oraz rodzicom.

Wnioski szkoły z oceny kompetencji nauczycieli biorących udział w projekcie:

1. Realizacja projektu zapewniła nauczycielom dobre wyposażenie w umiejętności niezbędne do skutecznego prowadzenia edukacji włączającej.

2. Nauczyciele są otwarci na kontynuowanie uczenia się, analizowanie swojej pracy, wprowadzanie ulepszeń i doskonalenie swojego podejścia w celu lepszej obsługi potrzeb uczniów.

3. Kadra pedagogiczna jest świadoma specyficznych potrzeb i strategii wspierania rozwoju dzieci z różnymi trudnościami, aby móc zapewnić im efektywną edukację.

4.Dostarczenie im odpowiednich szkoleń, warsztatów pomogło im w doskonaleniu umiejętności i zdobywaniu nowej wiedzy w zakresie pracy z dziećmi o różnorodnych potrzebach.

Ogólne wnioski:

1. Projekt edukacji włączającej dał szansę na zapewnienie wszystkim dzieciom równych szanse na edukację i rozwój dzięki wysoko wyszkolonej kadrze pedagogicznej.

2. Odpowiednie wsparcie skierowane do nauczycieli i dostosowanie programów nauczania mogą pomóc każdemu dziecku osiągnąć sukces w nauce.

3. Efektywna współpraca i dialog nauczycieli, specjalistów i rodziców są kluczowe dla sukcesu edukacji włączającej.

4. Nauczyciele powinni mieć dostęp do szkoleń i narzędzi, które pozwolą im doskonalić swoje umiejętności w obszarze edukacji włączającej.

Ocena udzielonego wsparcia specjalistycznego rodzicom uczniów:

– Zwiększenie świadomości rodzica poprzez dostosowanie i odpowiednie wsparcie mogą pomóc dzieciom w osiągnięciu sukcesów i rozwinięciu swojego potencjału.

– Rodzice zdobyli nowe umiejętności poprzez korzystanie z profesjonalnego wsparcia, co przełożyło się na lepsze zrozumienie ich dziecka jego możliwości i potrzeb.


Skip to content