Konsultacja dla dyrektorów oraz koordynatorów ds. edukacji włączającej i współpracy ze SCWEW w Branżowej Szkole I Stopnia nr 3 Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych im. Władysława Oseta Wasilewskiego w Skarżysku – Kamiennej

Rozpoczął się cykl konsultacji w ramach zachowania trwałości projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” w ramach II Osi priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty w Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą w Skarżysku – Kamiennej. W Branżowej Szkole I Stopnia nr 3 Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych im. Władysława Oseta Wasilewskiego, lider SCWEW Marcin Kruk przeprowadził spotkanie konsultacyjne z dyrektorem szkoły oraz koordynatorem ds. edukacji włączającej i współpracy ze SCWEW, którego zakres merytoryczny dotyczył oceny nabytych kompetencji nauczycieli i specjalistów na zakończenie projektu, omówienia działań w ramach utrzymania trwałości oraz ocenę udzielonego wsparcia.

Głównym tematem konsultacji były zagadnienia związane z zapewnieniem edukacji wysokiej jakości dla wszystkich uczniów. Omawiane były planowane zadania i działania już zrealizowane. Rozmawiano o nowych standardach wczesnej pomocy dziecku i rodzinie, sposobie oceny potrzeb i planowania wsparcia oraz konieczności przygotowania środowiska szkolnego do pracy ze zróżnicowanym zespołem. Lider SCWEW wraz z dyrektorem i koordynatorem omówili zagadnienia związane z potrzebami placówki. Poddano ocenie kompetencje nauczycieli po zakończeniu pilotażu.

Podsumowaniem spotkania było uszczegółowienie wniosków z udzielonego wsparcia:

1. W ciągu trwania projektu zwiększył się poziom przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z uczniami o zróżnicowanych potrzebach.

2. Nauczyciele podnieśli umiejętności pracy w grupie zróżnicowanej.

3. Wszyscy nauczyciele potrafią i dostosowują metody oraz formy pracy do indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów.

4. Zwiększył się poziom wiedzy i świadomości nauczycieli w zakresie edukacji włączającej.


Skip to content