Konsultacja dla dyrektora oraz koordynatora ds. edukacji włączającej i współpracy ze SCWEW I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej

21 września 2023 roku odbyła się konsultacja indywidualna w ramach zachowania trwałości projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” w ramach II Osi priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty w Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą w Skarżysku – Kamiennej z dyrektorem/ koordynatorem I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku – Kamiennej.

Podczas konsultacji przewodnim tematem było omówienie udzielonego wsparcia szkole ponadpodstawowej podczas realizacji zadań pilotażu. Ponadto dyrektor szkoły omówiła przeprowadzone zajęcia na terenie placówki ogólnodostępnej oraz pozytywny odbiór nauczycieli uczestniczących w szkoleniach, którzy podnieśli swoje kompetencje w tym zakresie. Marcin Kruk – lider SCWEW poddał analizie dobre praktyki i propozycje rozwiązań w zakresie metod i form pracy, ze szczególnym uwzględnieniem obserwacji wspierających oraz zajęć modelowych. Podsumował zakres działań realizowanych przez SCWEW w ramach ośmiu etapów. Omówiono także ocenę kompetencji nauczycieli po zakończeniu pilotażu.

Wnioski z udzielonego wsparcia:

– wzrost wiedzy na temat prowadzenia oceny funkcjonalnej w szkole, znają zasady planowania zajęć w grupie zróżnicowanej, potrafią wspierać indywidualny proces uczenia się dzieci i dostosowywać przestrzeń klasy do potrzeb ucznia.

– właściwe dobieranie środków dydaktycznych motywujące uczniów do nauki. Zdecydowana większość zna zasady oceniania uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.

– nauczyciele wykorzystują różnorodne metody i formy pracy z rodzicami, potrafią lepiej tworzyć IPET w praktyce, wiedzą jak integrować grupę klasową.

Ogólne wnioski:

1. Zaobserwowano wzrost zainteresowania idea edukacji włączającej wśród nauczycieli.

2. Wzrosła świadomość dotycząca pracy nauczycieli z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.

3. Zauważono konieczność kontynuacji wsparcia przez specjalistów SCWEW.

4. Nauczyciele poszerzyli swoja wiedza na temat zasad prowadzenia oceny funkcjonalnej.


Skip to content