Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności z:

Zadania realizowane w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej:

  1. Systematyczna współpraca z dyrektorem ZPEW, wicedyrektorami, kierownikiem warsztatów, specjalistami oraz pielęgniarkami.
  2. Praca z uczniami nowo przyjętymi (zapoznanie się z dokumentacją, wywiad z rodzicami, obserwacja dziecka, łagodzenie okresu aklimatyzacji w nowym środowisku).
  3. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych (poprzez zapoznanie się z dokumentacją, rozmowy z uczniami, rodzicami, wychowawcami, obserwacja frekwencji i wyników nauczania ucznia, analiza sytuacji materialnej rodziny, pomoc w uzyskaniu pomocy od powołanych do tego placówek).
  4. Praca z rodzicami: udzielanie porad, informacji, wyjaśnień. Indywidualne rozmowy z rodzicami o charakterze interwencyjnym, informacyjnym czy terapeutycznym.
  5. Stałe wszechstronne poznawanie możliwości i trudności uczniów poprzez obserwację wychowanków w sytuacji klasowo – lekcyjnej, na przerwach, rozmowy indywidualne.
  6. Pomoc i wspieranie uczniów i ich rodzin w sytuacjach trudnych, kryzysowych dla nich. Rozmowy indywidualne z uczniami w sytuacjach trudnych i wynikających z bieżących potrzeb.
  7. Przeciwdziałanie różnym formom niedostosowania społecznego młodzieży.
  8. Udział w pracach wszystkich zespołów szkolnych, które przewidują obecność psychologa, pedagoga.
  9. Współpraca z instytucjami niosącymi pomoc rodzinie w sytuacjach kryzysowych, m.in. z MOPS, GOPS, policją, sądem, specjalistycznymi poradniami, kuratorami sądowymi, itp.

Skip to content