Olimpiady Specjalne to międzynarodowy
program rehabilitacyjno – sportowy
adresowany do osób niepełnosprawnych umysłowo,
który posiada uznanie
Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego
i obejmuje uczestników z ponad 150
krajów na całym świecie. Początek tego ruchu to
rok 1966 i Pani Eunica Kennedy
Shriver, siostra tragicznie zmarłego prezydenta
USA – Johna Kennedy,
która zapoczątkowała działalność Olimpiad
Specjalnych w Stanach
Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Misją Olimpiad Specjalnych jest zapewnienie
osobom z niepełnosprawnością
intelektualną, od ósmego roku życia wzwyż, całorocznego
cyklu treningów
i zawodów sportowych w różnych
olimpijskich dyscyplinach.
Ta forma aktywności wpływa na rozwój sprawności fizycznej, daje sposobność
demonstrowania odwagi, doświadczania radości i dumy z własnych
sportowych
osiągnięć. Akcentuje moralne i duchowe cechy osób z upośledzeniem
umysłowym, pobudzając ich poczucie godności i szacunku dla siebie.
Celem Olimpiad Specjalnych jest wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością
intelektualną poprzez udział we współzawodnictwie sportowym oraz zwiększenie
świadomości społecznej i szerzenie wiedzy na temat możliwości osób
z tą forma
niepełnosprawności.
To motto każdego olimpijczyka specjalnego, słowa przysięgi olimpijskiej
wypowiadane w trakcie ceremonii otwarcia zawodów sportowych:
„Pragnę zwyciężyć,
lecz jeśli nie będę mógł zwyciężyć,
niech będę dzielny w swym wysiłku.”
Dla nas zwycięzcą jest każdy, kto podejmie trud walki i okazuje
w niej swoją
wytrwałość
Klub Olimpiad Specjalnych „OLIMP”
Trenerzy:
Klub Olimpiad Specjalnych działa na terenie naszej placówki od 1994
roku, wtedy też
z inicjatywy pani Małgorzaty Niewęgłowskiej-Chały powstaje Sekcja Olimpiad
Specjalnych „MUMINKI”, 3 marca 2003 roku zmieniamy nazwę i teraz jako
„Olimp”
zawodnicy biorą udział w zawodach sportowych o zasięgu lokalnym,
regionalnym,
makroregionalnym, ogólnopolskim.
Obecnie Klub Olimpiad Specjalnych „OLIMP” liczy 43 zawodników. Zawodnicy
trenują
wiele dyscyplin objętych programem Olimpiad Specjalnych.
Do najpopularniejszych należą:
• bowling,
• bocce,
• lekkoatletyka,
• badminton,
• biegi przełajowe,
• pływanie,
• gimnastyka,
• jazda szybka na rolkach,
• łyżwiarstwo,
•
Program Aktywności Motorycznej MATP.
Uczestnictwo naszych podopiecznych w ruchu Olimpiad Specjalnych to
szansa na nowe przyjaźnie i możliwość pełniejszego włączenia się
w życie społeczności lokalnej.
Zawodnicy przy odpowiedniej zachęcie i instrukcji mogą trenować, cieszyć
się i czerpać korzyści z uprawiania sportów indywidualnych
i zespołowych, dostosowanych, jeśli to niezbędne, do ich potrzeb
i możliwości.
0000-00-00 00:00:00
Bądź eko – segreguj odpady– zajęcia ekologiczne w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej 24 stycznia 2024 roku odbyły się kolejne...
0000-00-00 00:00:00
Aktualności - archiwum
0000-00-00 00:00:00
Aktualności - archiwum
0000-00-00 00:00:00
Aktualności - archiwum
Porozumienie numer MEiN/2023/DPI/709 Realizację programu "Poznaj Polskę" rozpoczęliśmy od wizyty w Ogrodzie Doświadczeń im. St. Lema w Krakowie. Na sześciu hektarach parkowej zieleni znajdują się oryginalne urządzenia, których zadaniem jest pobudzić do myślenia i uczuć oraz bawić tak, by przyswajanie wiedzy stało się...
Zajęcia z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Przedszkolu Specjalnym w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych prowadzone są od roku szkolnego 2011/2012. Podstawą objęcia dziecka oddziaływaniami terapeutycznymi w ramach WWR jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania...
MAMO, TATO – jeżeli chcesz, aby Twoje dziecko było otoczone specjalistyczną opieką w miłej i pogodnej atmosferze – przyjdź ze swoją pociechą do „KUBUSIOWEGO PRZEDSZKOLA’’ w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych Przedszkole jest przedszkolem wspomagającym rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest to miejsce...
Szkoła Podstawowa w ZPEW przeznaczona jest dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, niedosłyszących i niedowidzących, autystycznych oraz z deficytami sprzężonymi. Głównym celem działania szkoły jest wspomaganie rozwoju dziecka poprzez...
Liceum ogólnokształcące zapewnia kontynuację procesu edukacyjno – terapeutycznego po ukończeniu szkoły podstawowej dla młodzieży z niepełnosprawnością ruchową, autyzmem, słabowidzącej, słabosłyszącej. Uczniowie są przyjmowani na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Mała liczebność uczniów w klasach (od...
Szkoła Przysposabiająca do Pracy zapewnia kontynuację procesu edukacyjno – terapeutycznego po ukończeniu szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Celem nadrzędnym jest przygotowanie uczniów do dojrzałego życia w społeczeństwie...
Branżowa Szkoła Zawodowa I stopnia będąca częścią ZPEW powstała jako Zasadnicza Szkoła Zawodowa 1992 roku. Jej zadaniem jest kształcenie młodzieży o szczególnych potrzebach edukacyjnych, szczególnie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niepełnosprawnością ruchową, autyzmem,...
Grupy Wychowawcze Grupy wychowawcze obejmują opieką około 70 wychowanków (chłopców i dziewcząt) zakwaterowanych w pokojach czteroosobowych. Wychowankowie mają zapewnione całodzienne tanie, smaczne i urozmaicone wyżywienie, doskonałe warunki do nauki oraz szeroką ofertę rozwoju zainteresowań Cele pracy w grupach...
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” J. Korczak Grupy Rewalidacyjno-Wychowawcze są formą zajęć szkolnych, przeznaczonych dla wychowanków z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, od 3 do 25 roku życia. W placówce troskliwą i fachową opiekę nad dziećmi sprawują liczni specjaliści:...